تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1399 - 18:08
کد خبر : 61335

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌های رودبار

لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌های رودبار

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار رودبار با بیان اینکه بانک اطلاعاتی درست و جامع از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌ها تهیه شود، گفت: برخی از آثار فرهنگی و تاریخی رودبار از جمله میراث ملی و جهانی هستند و باید برای حفظ و صیانت و معرفی آن اهتمام ویژه داشت. محمدصالح ضیایی در نشست با رئیس و

جارستان به نقل از ایسنا؛ فرماندار رودبار با بیان اینکه بانک اطلاعاتی درست و جامع از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌ها تهیه شود، گفت: برخی از آثار فرهنگی و تاریخی رودبار از جمله میراث ملی و جهانی هستند و باید برای حفظ و صیانت و معرفی آن اهتمام ویژه داشت.

محمدصالح ضیایی در نشست با رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار، اظهار کرد: میراث فرهنگی رودبار با تاریخ و میراثی که در خود دارد باید زیرساخت مناسب و بهینه برای حفظ و نگهداری داشته باشد؛ برخی از آثار فرهنگی و تاریخی رودبار از جمله میراث ملی و جهانی هستند و باید برای حفظ و صیانت و معرفی آن اهتمام ویژه داشت.

فرماندار رودبار افزود: ما به عنوان امانتداران میراث فرهنگی و معنوی نیاکانمان باید قدر این مواریث فرهنگی را بدانیم و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. در راستای سیاست‌های دولت، در شهرستان رودبار گردشگری را مبنای توسعه قرار دادیم که در این راستا بخشی از کار به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شده و بخش دیگر بر عهده بخشداران و دهیاران است و باید واحدهای بومگردی را افزایش داده و تقویت کنند.

وی تاکید کرد: باید با بالا بردن زیرساخت توسط شهرداران، بخشداران و دهیاران ماندگاری مسافران و گردشگران را در شهرستان رودبار افزایش دهیم تا فقط به عنوان یک گذرگاه نباشیم.

فرماندار رودبار تصریح کرد: بانک اطلاعاتی درست و جامع از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌ها تهیه شود و با اطلاع رسانی درست به گردشگران در بهتر معرفی کردن شهرستان رودبار تلاش گردد.

ضیایی حوزه صنایع دستی را هم بسیار مهم برشمرد و گفت: این حوزه می‌تواند در حوزه اشتغال کمک قابل توجهی داشته باشد. قرار گرفتن بازار بزرگ زیتون ایران در رودبار فرصت خوبی برای عرضه صنایع دستی فراهم کرده است و این بخش می‌تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. باید شهرستان رودبار را بهتر معرفی کنیم و در این راستا از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.